Nieuwere koeien - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van Loony Leonie - WaarBenJij.nu Nieuwere koeien - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van Loony Leonie - WaarBenJij.nu

Nieuwere koeien

Door: LoonyLeonie

Blijf op de hoogte en volg Loony

19 September 2011 | Kroatië, Zadar

Hoi lieve vriendjes en vriendinnetjes!!

Hoe is het daar in Nederland?
Hier even een mailtje om te laten weten dat mijn avontuur nog elke dag zonnig en prachtig is!!

Laatste keer dat ik mailde zat ik nog in Berlijn..
Tijdens het mailtje dat ik typte sprak ik met een jongen die ik vaag ken van de dansvloer van verschillende feestjes, en hij vroeg of ik mee ging naar VuuV..
Waarom niet dacht ik, ik heb mn tas toch al ingepakt..
Dus een uur later zat ik in de auto onderweg naar VuuV..
VuuV was een nat festival.. Belachelijk veel regen, waardoor alle auto's vast kwamen te zitten en iedereen zich creatief aankleedde met plastic zakken en laarzen..
Ik had zelf ook maar van iemand laarzen geleend, maatje 43 dus dat was vast een leuk gezicht om mij daarop te zien stuntelen..
Verder was een festival zonder vriendjes en een caravan vol met spullen wel even wennen.. Ik had namelijk nergens aan gedacht, dus daar stond ik dan, zonder geld, wc papier, eten of een lampje..
Ik heb me prima gered hoor, maar het was wel een aparte ervaring haha..

Na VuuV ben ik een paar dagen in Hamburg gebleven omdat een vriend van me aanbood een paar dagen in zijn appartementje te chilllen.
Dat zag ik wel zitten, want ik had daar 1,5 dag het appartementje voor mezelf alleen, en dat klonk wel aantrekkelijk na de chaos met zoveel mensen in 1 huis in Berlijn..
Dus een beetje Hamburg verkend, en een beetje samen met die kerel op de bank gehangen en muziek geluisterd..

Weer vol geladen met nieuwe energie naar Psycrowdelica, alleen dat er weinig met die energie te doen viel omdat het duitse weer besloot zo hard mogenlijk te regenen dat weekend..
De dansvloer was na 1 dag een enorme modderpoel waar gewoon niet meer te dansen viel, ergens zitten om te chillen zat er al helemaal niet in.. Maar het ergste was nog dat je gewoon geen nieuwe kleren aan kon doen, omdat ze na 5 minuten toch weer door weekt waren..
Mijn lieve zebra tentje zag de regen ook niet echt zitten dus die begon ook tegen te werken waardoor er een klein meertje rond mijn matrasje ontstond..
Door alle natte kleren, natte slaapzak enz enz vond mijn lichaam het ook niet meer leuk en werd ik ziek...
De helft van Psycrowdelica heb ik dus gemist omdat ik niet meer op mn benen kon staan en omdat ik echt de warme bus van mijn lieve belgische vriendjes niet meer uit kon haha..

Vanuit Psycrowdelica hadden ik en Rob een lift van een tof stel nederlanders naar Ozora waar we onze Tasty Tonka vriendjes weer zouden zien..
Helaas heb ik van de weg naar Ozora niet veel mee gekregen omdat ik alleen maar kon slapen..
Op Ozora heb ik de eerste dag ook nog liggen slapen, en liggen piepen dat ik naar huis wilde haha..
Gelukkig voelde ik me de dag erna weer wat beter en ben ik maar eens op de magische dansvloer gaan kijken..
Daar stonden zo'n 35.000 mensen uit hun dak te gaan op super toffe muziek, dus al snel stond mijn beentjes te shaken en mijn kontje te wiebelen..
Ozora was echt een prachtig festival, zoveel mensen die lachen en dansen.. die alles delen en zonder gezeik gewoon een week lang in de bloethete zon samen een geweldig festival maken..
Daarbij was natuurlijk de muziek geweldig, de decoratie al helemaal, en zoals gewoonlijk op Ozora is overal wel wat te zien en te doen, dus verveel je je nooit..
Het was ook echt tof om weer samen te zijn met de Tonka's en alle bijgevoegde vriendjes en vriendinnetjes.. Ik zal onze eetsessies in onze chill nooit meer vergeten..

Na Ozora vertrok de hele stoet richting Budapest, om daar te gaan zwemmen in de thermen.. Midden in het centrum vind je daar een complex met zon 20 verschillende zwembaden en sauna's.. Heerlijk om daar lekker rond te dobberen, te zweten en veel te dure frietjes te eten..

Toen was het helaas tijd om afscheid te nemen van wat vriendjes en vriendinnetjes en door te rijden naar Kroatie voor Lost Theory festival..
We waren een paar dagen te vroeg, maar dat maakte helemaal niet uit.. Voor Lost Theory was namelijk een machtig mooie locatie gekozen midden in de natuur. We zaten aan een kraakhelder riviertje waar kreeftjes in zwommen en waar je uit kon drinken.. We zaten op een uurtje rijden van de Adriaatische zee, dus daar zijn we ook nog een dagje naar toe gegaan..
Het was een heel gedoe om met ons shopje op het festival te staan, want je moet namelijk van Kroatie komen om geld te mogen verdienen in dit maffe land, maar we hebben het voor elkaar gekregen na wat papierwerk bij elkaar te sprokkelen en 2 lieve Kroatische meiden te hebben gevonden die ons konden helpen..
Het festival zelf wat niet zo heel druk bezocht, maar toch hadden wij het als Tonka's echt belachelijk druk.. Waarschijnlijk dankzij alle lieve Belgen die ons caravannetje herkenden..
Het was voor het eerst dat we een werkschema hadden gemaakt, en dat was wel nodig ook.. We hebben ons 5 dagen lang helemaal kapot gewerkt, ja we hebben gewerkt, iedereen zo'n 14-16 uur per dag want er ging zon 250 tot 300kg voedsel per dag over de toonbank..
Maar het geld wat we er aan verdiend hebben was het dubbel en dwars waard...

Na Lost Theory waren er dus geen geld zorgen meer (al waren die er nooit echt hoor) en werd alles een grote vakantie..
Zowiezo hadden we 2,5 week de tijd voor we naar Bulgarije moesten en dus besloten we via Griekenland te rijden..
De beste keuze ooit.. :)
Maar dit zal ik in het volgende verslagje typen..

  • 19 September 2011 - 17:06

    Vul Hier Je Naam In :

    Vul hier je reactie in...
    wat een verhaal en wat een avonturen.
    Leuk om te lezen als je na een "gewone"werkdag thuis komt.
    Hou ons lekker op de hoogte en nog enorm veel plezier.
    Pas goed op jezelf.
    x mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loony

Actief sinds 19 Sept. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 24451

Voorgaande reizen:

26 Maart 2015 - 05 April 2020

Go with the flow (wand) ! ;)

10 Juni 2011 - 03 Februari 2012

Loony's adventures

26 April 2012 - 30 November -0001

Loony to India

Landen bezocht: